Σελίδες

Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2010

Ολοκληρωτική αλλαγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Με συνενώσεις σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, συγχωνεύσεις καθώς και καταργήσεις τμημάτων προτείνει η κυβέρνηση με την Άννα Διαμαντοπούλου να μιλάει για «greek statistics και στην Παιδεία». Αλλαγές έρχονται και στις εξετάσεις των φοιτητών αλλά και στον τρόπο διδασκαλίας, καθώς σε τρεις μήνες θα έχει καταλήξει ο διάλογος για τον νέο νόμο Πλαίσιο. Ο πρωθυπουργός από τους Δελφούς προανήγγειλε νέο εξεταστικό σύστημα στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας κυρήσσοντας σήμερα την έναρξη του διαλόγου για το νέο νόμο Πλαίσιο. Ο κ. Παπανδρέου μίλησε για ανταγωνιστικότητα και σύνδεση των Ιδρυμάτων με την κοινωνία και αναφέρθηκε στη σημασία, να συνεχίζει κανέις την απόκτηση των γνώσεών του. Επίσης, τόνισε ιδιαίτερα την ανάγκη να εφαρμοστεί ένας «Καλλικράτης» και στην εκπαίδευση, με συγχωνεύσεις και συνενώσεις τμημάτων. Προανήγγειλε ακόμα την νέα μορφή εισαγωγής στα ΑΕΙ, κάνοντας λόγο άλλη μια φορά για την δια βίου μάθηση.

Η Άννα Διαμαντοπούλου με τη σειρά της ζήτησε από όλους όσους σχετίζονται με την εκπαίδευση να συμμετάσχουν στο διάλογο για την παιδεία, ενώ εντύπωση προκάλεσε η φράση της για την αναγκαιότητα των «Greek statistics στην παιδεία, όπως στην οικονομία.» Σύμφωνα με τις σκέψεις του, θα υπάρξουν συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις τμημάτων, αλλά και διεθνοποίησή των ιδρυμάτων, αλλά και αλλαγή ανάδειξης των πρυτανικών αρχών, σε μια προσπάθεια να υπάρχει σύνδεση της αξιολόγησης του κάθε ιδρύματος με τη χρηματοδότησή του. Προτείνεται δηλαδή η καθιέρωση περιφερειακών συμβουλίων, τα οποία θα ελέγχουν τον αριθμό των φοιτητών, των διδασκόντων, ενώ συμβούλιο διοίκησης σε κάθε πανεπιστήμιο θα ελέγχει τη χρηματοδότηση και τις ακαδημαϊκές υποθέσεις.

Τόνισε για άλλη μια φορά πως θα υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των φοιτητών, στον τρόπο διδασκαλίας, ενώ εξετάζεται και η δυνατότητα εισαγωγής του ηλεκτρονικού συγγράματος. Ο διάλογος ξεκινάει σήμερα μέσω Διαδικτύου και μπορούν να συμμετάσχουν φοιτητές, καθηγητές, αλλά και απλοί πολίτες, ανεξάρτητα και από τις πολιτικές τους πεποιθήσεις με στόχο την βελτίωση της παιδείας.